Apa masalah Instagram nih? Video tak boleh dengar!

Setelah sebulan aku mencari apa silapnya video Instagram tak boleh dengar, baru aku jumpa solution nya.

Mula-mula ingat sebab silent mode kat fon nih. Lepas tu pergi update, tak selesai masalah juga. Lepas tu ingat mungkin sebab tak update iOs aku agaknya. sebelum ni aku malas nak update iOs ni sebab sistem tak berapa nak stabil lagi (ada masalah imessage dsb), so aku ingat sebab software.

Lepas tu aku belek2 kat Instagram setting & terjumpa nih


Aku perasan kat video setting tu 'mute is always on', frust aku.. kenapa lah mute tu jadi default setting Instagram.

Untuk sapa2 yang ada masalah macam aku nih, boleh tukar jugak settingnya pada 'With Ringer Switch'

Bayangkanlah kalau Facebook jugak buat mute sebagai default setting, bukak2 video kat fb tak dengar apa2. Kalau jumpa setting ni tak apa. Kalau terlalu berfikiran jauh (cehh.. poyo aku nih) sampaikan nak update software bagai, lepas tu tak selesai masalah memang buat sakit jiwa.

Sekian saja post kali ini. Share jika bermanfaat. tq

Comments

Popular Posts