Tandas Masa depan?

Benda pertama yang aku rasa canggih giler masa datang Jepun adalah sistem tandas. Teknologi washlet, pemanas, deodorizer, bunyi & jangan terkejut ada yang siap dengan pengering sekali.

Yang bagusnya, tak pernah aku masuk tandas kat Jepun kena bayar walaupun satu sen. Semua percuma walaupun banyak guna tisu, air & pemanas elektrik.

Kalau orang buta pun boleh guna tandas canggih ni. Biasanya ada tulisan braille yang bintik-bintik tu. Tangan aku tak sehalus mulus untuk merasa tulisan tu sebab tough sangat. hahah..

Pernah sekali aku masuk tandas ada TV. Ingatkan channel TV rupanya iklan semata-mata. Tapi terkejut tengok iklan tu sebab macam aku kenal tempat dalam iklan tu.

Punyalah canggih tandas ni ada TV, tiba-tiba muncul iklan pasal Malaysia siapa tak bangga weyh.

Tengok video iklan disini:


Terbaca satu artikel di internet untuk tandas masa depan. Cuba tengok gambar bawah ni dengan teliti. Macam menarik tandas ni. Canggih tak?





Tandas ni dinamakan iota, dua kelebihan ketara tandas jenis ni:

1) Jimat - menjimatkan 50% air dan menjimatkan ruang.
2) Design is rimless, maksudnya senang untuk dibersihkan.

Klik untuk tonton video mengenai fungsi tandas jenis ni:


Comments

Popular Posts