Rahsia Kejayaan Non-Malay

Mengapa pelajar bukan Melayu sering dikatakan lebih geliga daripada pelajar Melayu? Persoalan ini pernah dibangkitkan dulu. “Bergeliga sangatkah otak orang Cina berbanding orang Melayu?'' kata-kata yang pernah diungkapkan Tun Dr M.

Sebenarnya pelajar bukan Melayu & pelajar Melayu sebenarnya sama sahaja. Tapi apa yang berbeza? Kenapa orang Melayu malas? mungkin terlalu selesa?

Ini reaksi dari salah seorang Non-Malay kepada Melayu yang layu!


Nampak!??

Ramai orang ingat rangkap sajak Tun Dr M yang berbunyi:
"Melayu mudah lupa.. Melayu mudah lupa.. Melayu mudah lupa"

Tetapi berapa ramai yang tahu rangkap akhir sajak tersebut?

Ingatlah
Ingatlah
Ingatlah
Wahai bangsaku
Jangan mudah lupa lagi

Kerana perjuanganmu belum selesai...

Comments

ASYRAF A said…
bace la blog aku ye...
QZ92 said…
gua pun selalu jugak hangat2 tahi ayam. tapi gua nekad gua takkan jadi seperti tahi ayam tu nanti.

gua ingat gua tak mau berenti blogging sebab gua tak mau jadi malas haha
Hairul Azizi said…
bagus la menulis.. dapat menyampaikan idea & info. moga banyak manfaat. tq

Popular Posts